Vanochtend ben ik blij. De geluksman lacht. Ik lees dit in de krant:
“Niet de lancering van een nieuw Apple-product. Ook geen nieuw drankje van Coca Cola. Nee, de grootste reclamecampagne ooit is van de Verenigde Naties. De volkerenorganisatie wil deze week in zeven dagen tijd bij alle zeven miljard mensen op de wereld nieuwe toekomstdoelen onder de aandacht brengen. Het gaat onder meer om het uitroeien van de armoede en ongelijkheid, onderwijs voor iedereen en het beschermen van het milieu.”
wat gebeurt er?
Dit heeft betekenis! Het gaat om de basis van geluk voor iedereen. Alle volkeren samen zeggen vandaag: dit is het belangrijkste, iedereen moet hiervan weten. Er zijn ingrijpende veranderingen gaande, wereldwijd, zichtbaar en nog niet zichtbaar. We gaan van een wereld van eigenbelang, ik, wantrouwen en gescheidenheid naar een wereld van collectief belang, wij, vertrouwen en verbondenheid. Het kan niet anders. We verlangen allemaal naar een wereld waar geluk de echte valuta is.
alle mensen op aarde?
Wat mij als geluksman extra raakt is de ambitie ‘alle zeven miljard mensen op aarde bereiken’. Het kán. De VN gaat het doen, in zeven dagen! Sinds 2007 is het mijn ambitie: álle mensen op aarde bereiken met geluk. Hoe onmogelijk het ook lijkt, ik heb steeds geloofd dat het kan. Nu ik de VN-ambitie lees, wéét ik dat het kan. Zij op hun manier, wij op onze manier, door de vermenigvuldigingskracht van geluk te koppelen aan de power van internet. Eenvoudig, authentiek, elke dag.
wat doe jij ermee?
Een artikel in de krant is slechts tekst. Het gaat om de energie die achter het verhaal zit en vooral de energie die jij en ik dit nu geven. De scepticus weet nu al dat dit toch niks wordt. De naïeve dromer gelooft hier 100% in, en doet niets. De realist beseft, dat dit tijdsgewricht het momentum in zich heeft om het tij te keren. Het is niet belangrijk of je ‘het’ gelooft, het gaat erom of je erin durft te geloven én er jouw steentje aan bijdraagt. Wil je geluk of gelijk? Deze VN-campagne is een geschenk, een partner op de weg naar een ‘happy & healthy world’. Waar ligt jouw hart als het gaat om de toekomst van deze wereld? Kijk eens naar de ‘global goals’, de filmpjes en de site. Er zit vast een golf in, waarop jij soepel verder kunt surfen. Maak vooral jouw verbinding op jouw manier. Ik lees graag hoe jij handen en voeten geeft aan jouw hart.
“we are not a generation of bystanders;
we are global citizens”
www.globalcitizen.org
Ik gun je óók vandaag mooie momenten van geluk
om te genieten
en te delen.
chiel
Meer info?
De homepages van Global Goals: http://www.globalgoals.org/ en van
Global Citizens: www.globalcitizen.org
Drie filmpjes:
‘We The People’ for The Global Goals https://youtu.be/RpqVmvMCmp0
Home: https://youtu.be/7GjLa5kfDfA
We have a Plan: https://youtu.be/e2NHqJK7r2c
Het artikel vandaag in de krant: http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/article/detail/4151529/2015/09/28/VN-start-grootste-reclamecampagne-ooit.dhtml